Skip links

4 redenen waarom een “statisch managementsysteem” niet werkt- voor klant en adviesbureau

4 redenen waarom een “statisch managementsysteem” niet werkt- voor klant en adviesbureau

Steeds meer adviesbureaus gebruiken het digitale management systeem van hun klanten om een snelle start te maken bij de certificering van de organisatie. Als adviesbureau doe je je best om de opzet van het systeem te begrijpen en je besteedt kostbare uren om met deze software zo goed mogelijk uit de voeten te kunnen. Soms bedenk je creatief een work-around en…. yes: de implementatie is geslaagd en de certificering positief afgerond! Je kan weer een jaar vooruit en de klant is tevreden.

Echter, de markt verandert, de normen worden aangepast en de organisatie moet mee. Als adviseur moet je dus ook meebewegen. Maar hoe? Heb je toegang tot de systemen van je klant? Is hun software wel aanpasbaar? Veel software voor managementsystemen wordt namelijk compleet uitgedacht op een manier die op dat moment goed bij de markt aansluit. We noemen dat een “statisch managementsysteem”. De software die de klant eerst goed van pas kwam,  begint steeds meer te schuren bij de organisatie.

4 redenen waarom een “statisch managementsysteem” niet werkt- zowel voor klant als organisatieadviseur:  

  1. Nieuw toegevoegde normen werken onvoldoende samen. Vaak zijn het losse modules die niet in een overzicht/interface passen. Het zit in een ander deel van het programma.
  2. Een statisch managementsysteem is puur gericht op het managen van voorafbepaalde normen, en niet op de processen die die niet gerelateerd zijn aan specifieke normen, maar wel heel belangrijk zijn voor de organisatie. 
  3. Er is vaak onvoldoende budget voor aanhoudend maatwerk, waardoor er naar steeds meer work-arounds komen. De noodgedwongen work-arounds om een systeem bij de tijd te houden, doen afbreuk aan de oorspronkelijke opzet van de software.
  4. Adviseurs kunnen hun “secret sauce” onvoldoende kwijt in een statisch managementsysteem. Op basis van jarenlange ervaring heeft een goed adviesbureau een visie ontwikkeld over hoe normen het beste ingebed kunnen worden in organisaties, waarbij het positieve van de norm optimaal benut wordt en nieuwe inzichten geeft, met zo min mogelijk  administratieve last en extra werk voor de klant. 

Daarom wil een goed adviesbureau een managementsysteem dat de ruimte biedt zijn visie en kennis erin te verwerken. Dus de vrijheid om een handboek zelf in te richten, formulieren te maken, workflows op te zetten, rapportages te bouwen en taakbeheer inzichtelijk weer te geven in een dashboard. 

 

Waarom is ISO2HANDLE dan niet een statisch managementsysteem?

In tegenstelling tot de beschikbare SaaS oplossingen (Software As A Service), is ISO2HANDLE  een PaaS oplossing (Platform As A Service)! Een platform dat je zonder te kunnen coderen, kunt inrichten zoals jij dat wil. Zoals een kind een kasteel van lego bouwt, zoals hij dat wil. Wat is ons geheim? Maak kennis met de twee super Editor Tools en geef je op voor een demo!  

Vraag een demo en een gratis proefperiode aan:

Jan-Kees Harmsen 06-39214065 J.Harmsen@ISO2HANDLE.nl

Gijs van Heijst 06- 55762124 G.van.Heijst@ISO2HANDLE.nl

 

Dank voor je interesse in een online demo!

Contact opnemen

    Naam (verplicht)

    E-mail (verplicht)

    Telefoonnummer

    Organisatie

    ik wil graag meer weten over

    Bericht

    Aanmelden basis cursus

      Naam (verplicht)

      E-mail (verplicht)

      Telefoonnummer

      Organisatie