Skip links

AVG – voldoe jij aan de wet?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming, beter bekend als de AVG of GDPR, is sinds mei 2018 van kracht in de hele Europese Unie.

Wat is AVG?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming, beter bekend als de AVG of GDPR, is sinds mei 2018 van kracht in de hele Europese Unie. Alle bedrijven gevestigd in de EU en bedrijven die gegevens van personen in de EU verwerken dienen zich te houden aan de nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens. De regels zorgen ervoor dat bedrijven zich aantoonbaar verantwoordelijker moeten opstellen om persoonsgegevens te beschermen en dat klanten meer zeggenschap over hun eigen data krijgen.

Onder de AVG is het erg belangrijk dat je:

  • persoonsgegevens goed beschermd en alleen verwerkt voor het bijbehorende doel
  • aantoonbaar aan je verplichtingen voldoet
  • transparant bent richting je klanten en andere betrokkenen
  • duidelijke en sluitende afspraken maakt met partijen die voor jou persoonsgegevens verwerken
  • verantwoordelijkheid neemt voor de persoonsgegevens die jij in beheer hebt
  • persoonsgegevens goed beschermd
  • de privacy rechten van klanten en andere betrokkenen respecteert en faciliteert

Het managen en monitoren van AVG

Managementsysteem

Waarom een digitaal managementsysteem voor AVG? 

Veel organisaties stapten al over van een “handboek in de kast” naar een omgeving zoals SharePoint of een Document Management Systeem om hun documentatie ook op afstand in te kunnen zien.

Maar dan blijven deze vragen en bronnen van stress hangen:

  • Hoe borg in de verwerkingsovereenkomst eenvoudig in de organisatie?
  • Hoe worden aanpassingen gepland en beheerd?
  • Hoe hou ik controle op de kwaliteit van de processen als uitbesteding e.d.?
  • Hoe evalueer je overzichtelijk en makkelijk de uitkomsten van de informatiebeveiliging?
  • Hoe krijg ik eenvoudig bewustwording van AVG in mijn organisatie?
  • Welke maatregelen zijn of moeten nog geïmplementeerd worden voor risicobeheersing van AVG?
  • Hoe bouw ik eenvoudig bewijslast op van de diverse registraties?

ISO2HANDLE

Waarom het managementsysteem van ISO2HANDLE?

Omdat ISO2HANDLE alles voor je bijhoudt, najaagt en in kaart brengt, waardoor jij grip en overzicht krijgt en de certificering continue op de achtergrond gemanaged wordt. 

Ons platform helpt met alle werkzaamheden die horen bij het behalen en behouden van certificeringen, in alle fases van implementatie tot optimalisatie:

  • Implementeren:
    • Maak gebruik van onze AEO template en pas aan met de drag & drop editor
    • Personaliseer de formulieren
    • Pas workflow schema’s toe, zodat registraties automatisch worden doorgezet naar de juiste collega
  • Adopteren:
    • Handboek en formulieren zijn ook via mobiel toegankelijk
    • Automatisch taakbeheer houdt alle openstaande acties bij in een overzichtelijk dashboard
  • Monitoren:
    • Dashboards in een handomdraai met trend & kostenanalyse
    • Track je KPIs
  • Optimaliseren & Audits:
    • Toegang voor Certificerende Instanties; bepaal zelf de onderdelen en tijdslimiet
    • Download en deel dashboards en rapportages

Adviesbureaus

Partner netwerk van organisatie adviesbureaus

ISO2HANDLE werkt voor samen met een groot aantal certificeringsadvies bureaus in Nederland, met elk hun eigen expertise en focus. Een adviesbureau helpt met de invulling op maat en geeft inhoudelijk advies over hoe de processen rondom de certificering naadloos aansluit met jullie organisatie en werkwijze. Ook kunnen zij helpen met het overstap van jullie huidige systeem naar ISO2HANDLE.

Meer over AVG

Stappenplan om ISO 9001 in ISO2HANDLE te zetten

Fase 1

Implementeren

Fase 2

Adopteren

Fase 3

Monitoren

Fase 4

Uitbreiden & certificeren

Ervaringen van klanten en partners

Partner Case Ovezo

Partnercases Hoe OVEZO met ISO2HANDLE maatwerk kan bieden aan haar klanten Wat is de focus en specialisatie van OVEZO? Ovezo richt zich op zorg- en

Partner Case Octant

Partner case Octant adviesbureau: "IK WIL BOLLETJE(S)!" Tja, jullie hebben vast wel eens gehoord over de typische Rotterdammer. Recht door zee, hardwerkend, goudeerlijk en in

Case: Waarom Protify is overgestapt naar ISO2HANDLE managementsysteem

Partnercases Waarom Protify is overgestapt naar ISO2HANDLE managementsysteem Door: Gijs van Heijst, Head of sales Hoe het begon In november 2019 sprak ik samen met

Deze organisaties werken al met ISO2HANDLE

Wat onze klanten en klanten zelf zeggen

Onze klanten en partners zijn onze grootste supporters. Wil je weten wat ze van ons vinden? Lees de ervaringen van onze klanten en partners. Bekijk hier alle recensies

Gerelateerde blog artikelen

Zelf uitproberen zegt meer dan 1000 woorden

Probeer ISO2HANDLE voor 30 dagen geheel gratis. Na 30 dagen stopt de proefperiode automatisch. Ben je nog niet toe aan een proefaccount? Vraag dan een online rondleiding aan
200+ Bedrijven gingen je voor.

Start proefperiode
254
+ gebruikmakende organisaties
26
+ Aangesloten adviesbureau's
2731
+ user accounts
45543
+ Nieuwe registraties

Contact opnemen

    ik wil graag meer weten over

    Aanmelden basis cursus