Grip, overzicht en tijdwinst bij het managen van ISO 28000

Aangezien wereldwijde handel groeit, loop je ook meer kans dat criminele elementen je distributieketen infiltreren. Reduceer de gevaren met ISO 28000-certificering.

Wat is ISO 28000

Het behalen van de ISO 28000 certificering kan voor je onderneming of organisatie tal van voordelen bieden. Met name de veiligheid binnen de supply chain is hierdoor gewaarborgd. De expertise in de ISO2HANDLE normtemplate op het gebied van de ISO 28000 norm kan je inzetten om het gehele certificeringstraject optimaal en efficiënt te laten verlopen.

Veiligheidsbeheersystemen voor distributieketen die uitgaan van de ISO 28000-certificeringsnorm identificeren het gevarenniveau bij al uw handelingen binnen uw distributieketen. Deze informatie stelt uw organisatie vervolgens in staat risico-assessments uit te voeren en de noodzakelijke controles toe te passen met ondersteunende management tools (d.w.z. controle van documenten, belangrijke prestatie-indicatoren, interne audits en trainingen).

Een ISO 28000-audit stelt je in staat het veiligheidsbeheersysteem van je distributieketen als een zakelijk proces te organiseren en de effectiviteit te meten en verbeteren. Dit betekent dat middelen specifiek gericht kunnen worden op gebieden met verhoogd risico.

De ISO 28000 standaard heeft het waarborgen van de veiligheid binnen de supply chain tot doel. Binnen deze standaard worden de veiligheidseisen gespecificeerd op tal van gebieden voor de (multimodale) supply chain. Te denken valt aan zaken als financiering, fabricage/productie, informatiemanagement en voorzieningen voor inslag, uitslag (picking & packing), opslag en overslag van goederen. Ook het multimodale transport van goederen valt hieronder.

Het managen en monitoren van ISO 28000

Managementsysteem

Waarom een digitaal managementsysteem voor ISO 2800? 

Veel organisaties stapten al over van een “handboek in de kast” naar een omgeving zoals SharePoint of een Document Management Systeem om hun documentatie ook op afstand in te kunnen zien.

Maar dan blijven deze vragen en bronnen van stress hangen:

  • Hoe krijgt het personeel eenvoudig inzicht in naleving douanewetgeving?
  • Welke procedures zijn er ingericht op afhandeling van goederen?
  • Waarom kan ik niet eenvoudig mijn registraties doen?
  • Hoe krijg ik overzicht in openstaande taken?
  • Hoe borg en deel ik nieuwe processen in de organisatie?
  • Hoe krijg ik echt inzicht in welke processen structureel anders aangepakt moeten worden?
  • Hoe informeer en overtuig ik mijn collega’s van het nut van bepaalde processen?
  • Hoe maak ik het voor iedereen makkelijker om te werken volgens al onze certificering?

ISO2HANDLE

Waarom het managementsysteem van ISO2HANDLE?

Omdat ISO2HANDLE alles voor je bijhoudt, najaagt en in kaart brengt, waardoor jij grip en overzicht krijgt en de certificering continue op de achtergrond gemanaged wordt. 

Ons platform helpt met alle werkzaamheden die horen bij het behalen en behouden van certificeringen, in alle fases van implementatie tot optimalisatie:

  • Implementeren:
    • Maak gebruik van onze AEO template en pas aan met de drag & drop editor
    • Personaliseer de formulieren
    • Pas workflow schema’s toe, zodat registraties automatisch worden doorgezet naar de juiste collega
  • Adopteren:
    • Handboek en formulieren zijn ook via mobiel toegankelijk
    • Automatisch taakbeheer houdt alle openstaande acties bij in een overzichtelijk dashboard
  • Monitoren:
    • Dashboards in een handomdraai met trend & kostenanalyse
    • Track je KPIs
  • Optimaliseren & Audits:
    • Toegang voor Certificerende Instanties; bepaal zelf de onderdelen en tijdslimiet
    • Download en deel dashboards en rapportages

Adviesbureaus

Partner netwerk van organisatie adviesbureaus

ISO2HANDLE werkt voor samen met een groot aantal certificeringsadvies bureaus in Nederland, met elk hun eigen expertise en focus. Een adviesbureau helpt met de invulling op maat en geeft inhoudelijk advies over hoe de processen rondom de certificering naadloos aansluit met jullie organisatie en werkwijze. Ook kunnen zij helpen met het overstap van jullie huidige systeem naar ISO2HANDLE.

Meer over ISO 28000

Stappenplan om ISO 28000 in ISO2HANDLE te zetten

Handboek opbouwen
Je start bij ons met een kant en klare template met voorbeeld teksten. Alle stappen die je moet zetten om een volledig kwaliteitsmanagementsysteem op te bouwen zijn al voor je klaargezet en zelfs vertaald naar begrijpelijke taal. Wil je bepaalde stappen overslaan of toevoegen? Dat is geen probleem. Wij doen een voorzet en je past het e.e.a. aan zodat het naadloos past bij je organisatie.

Automatisch documentbeheer
Elke normgerelateerde stap kun je aanvullen met up te loaden Word, PDF bestanden, of door text, afbeeldingen, visio diagrammen en video’s te copy pasten.

Alles wat je toevoegt krijgt direct automatisch versiebeheer waardoor je altijd een waterdichte historie hebt.

Wil je samenwerken aan bepaalde documenten zonder dat de rest van de organisatie dit ziet of er voor zorgen dat alleen jij iets live kan zetten? Het kan allemaal met ISO2HANDLE.

Zodra je documentatie op orde is is het van belang dat je ook zaken gaat registreren. Alle benodigde registratie mogelijkheden hebben we standaard al voor jou klaargezet in de vorm van formulieren.

Wil je zelf formulieren uitbreiden of toevoegen? Geen probleem, met de knop “formulier toevoegen” voeg je zelf moeiteloos nieuwe formulieren toe die je koppelt aan je eigen handboek.

Heb je al registraties? Geen probleem, elk formulier is in ISO2HANDLE te importeren en exporteren van en naar Excel. Wil jij via je telefoon of Ipad registraties doen? Deze staan standaard klaar voor jou en je collega’s.

Is het voor je organisatie belangrijk dat bepaald beleid aantoonbaar ondertekend wordt door je collega’s? Met ISO2HANDLE stuur je automatisch notificaties uit naar al je collega’s met het verzoek om de laatste versie van een bepaald document of procedure te ondertekenen. Op je dashboard zie je vervolgens live wie de procedure wel en niet ondertekend hebben en wanneer.

Registreren is goed maar vervolgens wil je ook dat er iets gebeurt.
ISO2HANDLE biedt daarom vol automatische workflows. Wij doen een voorzet maar als jij denkt dat het anders moet dan kan je dit allemaal eenvoudig zelf aanpassen.

Zo kan er bijvoorbeeld een e-mail verzonden worden naar een vooraf gedefinieerd of geselecteerd persoon wanneer er bijvoorbeeld een klacht wordt gemeld waarbij de categorie finance is. De ontvanger krijgt een e-mail of pushbericht op zijn PC of telefoon, klikt op de link en vult de registratie aan. Hierdoor gaan er weer nieuwe e-mails uit naar andere mensen die iets met de klacht moeten doen. Pas als de klacht naar tevredenheid is opgelost stopt de workflow.

Naast registraties en workflows is het belangrijk dat maatregelen toegevoegd, bijgehouden en gemonitord worden.

ISO2HANDLE biedt daarom een zeer flexibele en volautomatische maatregelen module met monitoring. Hierdoor blijft er nooit iets liggen en gaan er automatisch notificaties uit als bijvoorbeeld iets dreigt te verlopen.

Registreren is goed maar meten en trendanalyses maken is een zeer nuttige aanvulling. ISO2HANDLE biedt daarom een zeer flexibele rapportage mogelijkheid waardoor je zelf grafieken kunt maken over alle registraties die in het platform worden gedaan.

Zo kan je trend analyses, doorsneden en tal van andere grafieken maken. Deze grafieken kan je, desgewenst met documenten en formulieren plaatsen op je eigen dashboards.

Denk daarbij bijvoorbeeld aan een overzicht met:

  • Aantallen klachten per categorie
  • Aantal openstaande klachten
  • Aantal nog niet ondertekende documenten
  • Aantal incidenten op het gebied van X,Y,Z

Ervaringen van klanten en partners

Deze organisaties werken al met ISO2HANDLE

Wat onze klanten en partners zelf zeggen

Onze klanten en partners zijn onze grootste supporters. Wil je weten wat ze van ons vinden? Lees de ervaringen van onze klanten en partners. Bekijk hier alle recensies

Gerelateerde blog artikelen

Zelf uitproberen zegt meer dan 1000 woorden

Probeer ISO2HANDLE voor 30 dagen geheel gratis. Na 30 dagen stopt de proefperiode automatisch. Ben je nog niet toe aan een proefaccount? Vraag dan een online rondleiding aan
200+ Bedrijven gingen je voor.

Start proefperiode
254
+ gebruikmakende organisaties
26
+ Aangesloten adviesbureau's
2731
+ user accounts
45543
+ Nieuwe registraties

Contact opnemen

Je wordt gebeld door

Jan-Kees Harmsen

Implementatie & advies